Harvoin - jos koskaan - kirjailijan alkuperäinen käsikirjoitus päätyy sellaisenaan painetuksi kirjaksi. Välissä on monia etappeja, ja tärkeässä roolissa on erityisesti kustannustoimittaja. Tuuman kustannustoimittajat ovat kirjailijan ammatillisia sparraajia ja lukijan edunvalvojia, jotka saavat käsikirjoituksen loistamaan ja palvelemaan lukijaa parhaalla mahdollisella tavalla.
Lue lisää...Viineistä kirjoittaminen on kuplivan iloinen harrastus, joka vaatii myös muistamaan vastuullisuuden. Kirjailija ja viiniharrastaja Maija Männistö kertoo omasta viiniharrastuksestaan, jota monet seuraavat Instagramin Viinitollo-yhteisössä.
Lue lisää...Kun kirjailija on päästänyt hengentuotteensa maailmalle, on se kaikkien saatavilla. Valmis kirja ei ole kuitenkaan tae siitä, että se päätyisi ihmisten lukulistalle ilman ponnisteluja. Kirjailijan on laitettava itsensä likoon, jotta kirja saa näkyvyyttä. Tietokirjailija Maaretta Tukiaisen mielestä jokainen kirjailija voi löytää oma tapansa olla esillä ja kertoa kirjastaan.
Lue lisää...Harva kirja päätyy lukijoiden hyppysiin ilman, että sen eteen tehdään töitä. Siksi kirjoista täytyy kertoa eri kanavissa ja eri tavoin. Tuuman kirjojen viestintää kannattelee ajatus siitä, että mitä enemmän ihmiset lukevat kirjoja, sitä enemmän ne muuttavat maailmaa.
Lue lisää...Tietyt asiat ovat edelleen tabuja – sellaisia, joista ei juuri puhuta. Tuuma julkaisi viime vuonna kaksi tietokirjaa, jotka käsittelevät omalla tavallaan vaiettuja aiheita: toinen kertoo naisen kehosuhteesta ja toinen miehen masennuksesta. Kirjailijamme Katarina Meskanen ja Jukka Valkonen kertovat, miksi näistäkin aiheista on tarpeen kirjoittaa.
Lue lisää...mielikuvitustutkimuskustannustoimitustyöharrastustiedestressilukeminenluovuusinspiraatiomerkityksellisyysideatietokirjakirjavinkkikirjoittaminenyleistajuistaminenkehosuhdetyötavatkehonkuvauupumusitsensäkehittäminenwebinaarimielen voimavaratterveyskirjailijaoppiminenself helpviestintäviisausrakas kehokotityöelämäkustantamohyvinvointimielikuvaharjoitteluideointimotivaatiotiedenaisetmarkkinointiromaanipopularisointikesälukemistaetätyötarina